Manastir Morača

Manastir Morača by Vladimir Popović

Canon EOS 5D, 100mm/2.8 macro
f/11, 1/125, iso-100
(klikom na malu fotografiju možete vidjeti istu u većoj rezoluciji)

Uspio sam!
Prva fotka u 2008.

Divan dan juče. Skoro pa da su me natjerali da izađem van. Lagana vožnja do sjevera Crne Gore i nazad, nije trebalo da bude previše teško, čak ni za lijenčinu poput mene. Vožnju nam je ipak prekinuo jedan zastoj na putu.

Ljudi prave tunel i saniraju dio puta, a mi smo skroz smetnuli sa uma taj inače najavljeni prekid u vremenu od 9 do 11 časova. I baš se pogodilo da tamo dođemo u 9:05. Dugih dva sata čekanja smješkalo nam se ispred tunela.

Vratili smo se par kilometara nazad, do manastira Morača i tako je počela ova priča.

Nakon malo šetnje po prirodi, odlučili smo da siđemo i do obale rijeke Morače. Iako smo bili dobro obučeni, izgledalo je da će uskoro biti cvokotanja. Jutro u planini često prevari svojim romantičnim izgledom. Srećom čim smo izašli iz sjene prestao je onaj ugodni osjećaj hladnoće i sunce je lagano počelo da prži. Stigli smo do obale i tu se, kao gušteri, većinu vremena izležavali na suncu.

Mir, tišina, zrak, samo gledaš, ćutiš i uživaš. Ne sjećam se kad mi je u životu brže proteklo tri sata. Čak sam uspio da snimim i nekoliko fotografija. Ostatak puta je protekao u najboljem mogućem redu. Po povratku u Podgoricu zaspao sam kao beba :)

Fotografija

Što se tiče fotografije prilično sam zadovoljan. Uprkos činjenici da vegetacija na sjeveru još nije počela da buja, ovaj krajolik oskudan vegetacijom i bojama za mene ima neku draž. Prosto se osjete planinska klima, svježina, čistoća, hladni zrak i dolazak toplog sunca. Problem je i vodopad Svetigora koji dolaskom ljeta počinje da slabi, pa je veoma teško dobiti dobar balans svega u kadru.

Manastir Morača by Vladimir Popović

Canon EOS 5D, 100mm/2.8 macro
f/11, 1/125, iso-100
(klikom na malu fotografiju možete vidjeti istu u većoj rezoluciji)

Primjetio sam da je vertikalni kadar postao moja bolest, nikako ne mogu da se vratim u horizontalu. Snimio sam i jednu horizontalnu fotku, specijalno za potrebe fotobloga, ali sam vertikalnoj dao prioritet jer mi se čini ljepša. Takođe smatram da bi tjesniji kadar bio mnogo korektniji jer bi time manastir i vodopad još više došli do izražaja, ali sam pod snažnim utiskom pejzaža odlučio da idem što šire.

Najvažnije od svega, napokon sam počeo da fotkam. Medvjedi se, izgleda, lagano bude iz zimskog sna :)

Manastir Morača

Manastir Morača je jedan od najmonumentalnijih pravoslavnih srednjevjekovnih spomenika u Crnoj Gori. Podigao ga je sredinom XIII vijeka Stefan, sin kralja Vukana i unuk Stefana Nemanje. Izgrađen je na prirodnom platou tik uz desnu obalu rijeke Morače. Kompleks se sastoji od tri crkve, konaka i veoma prostranog dvorišta, a opasan je visokim bijelim zidom. Manastirska crkva je posvećena Uspenju Presvete Bogorodice.

Manastir Morača panorama by Vladimir Popović

Posmatraču obično za oko zapnu dvije veoma karakteristične stvari vezane za ovaj manastir. Fasada crkve nije od kamena, što je tipično za većinu srednjevjekovnih crkvi u Crnoj Gori, već je omalterisana, bijela. Pored manastira, sa istočne strane, u rijeku Moraču se uliva vodopad koji se zove Svetigora.

Komentari 10

1. Narandžasta Štuka :: 28 Feb 2008 u 11:43

Eeee, nije ti lijepo sto me nisi pomenuo u putopisu i malo opsirnije napisao da te tjeram poslednjih 6 mjeseci da mi skratis vrijeme koje provodim na poslu po terenu (Sta cu kad sam klasicni ELEKTRICAR-BANDERAS!), i da sam prekjuce uspio!
    Dalje, nisi napisao da su uzivao u mojim driving skils :D :D
    Ali ajde, oprastam ti i dajem ti sansu da se opravdas novim fotkanjem, radi se i za vikdend :D :D :D

2. chegevara :: 28 Feb 2008 u 11:55

Evo javno priznajem da nije bilo Štukinih drajving skilsa teško da bih mogao da uživam u vožnji i da se opušteno vratim nazad. Ranije bi povratak uvijek bio zamoran i težak jer bih uglavnom vozio sam. Nisam znao da može biti tako dobro kad te drugi vozaju. Nisam znao ni da je prošlo šest mjeseci od kad me tjeraš. Ko bi rekao da to vrijeme tako brzo leti. Stvarno sam se uspavao :)

Što se tiče vikenda, upravo su mi javili da imam neodložan sistematski pregled i da hitno moram da se javim u NASA-u :P

3. LePro :: 28 Feb 2008 u 12:36

Čestitam na ponovnoj foto-aktivaciji…
    priča iz šetnje ti je izvrsna, a potkrijepljena još izvrsnijim fotkama…
    Boje na panorami dole, su mi fantaaaaziiijaaaaa…. :))))

4. Bogdan Radenkovic :: 28 Feb 2008 u 14:42

Браааавооо!

Foto aktivacija :))))))))))) hahahaha odlicno!

Rekao sam ti vec :)

5. Goga :: 29 Feb 2008 u 22:51

Krasne fotke i zabavna priča. Upravo sam se mogla zamisliti na tvom mjestu i mogu reći da ti zavidim ;)

6. E-1 :: 02 Mar 2008 u 18:30

Aeeeeeee nek je sa srecom komso !

7. Senka :: 12 Jun 2008 u 11:45

Volim to mjesto… jedno od zvona su Manastiru poklonile moja baka Vidosava, prabaka Borika i baka-tetka Vukosava Medenica, za pokoj dusi sinu Milosavu, nakon cije se smrti, po crnogorskim obicajima, ugasila ta kuca Medenica.
    Bila sam u Manastiru za Uskrs i na zalost, zvono je puko, pa je odlozeno sa strane.
    Ponosna sam na svoju bake i prabaku i Manastir osjecam kao mjesto koje mi ‘pripada’

8. novka :: 14 Sep 2009 u 11:20

divan manastir,svakoga dana je sve ljepsi i ljepsi

9. микелипг :: 23 Oct 2009 u 8:12

Господ је ту наумио брда, са њих се спирала дивна земља, па том платоу родио се вољом Господа и светородне лозе Немањића наш Манастир Морача, који сваког ко тамо дође оставља без даха.

10. Romanticna :: 10 Oct 2011 u 8:56

Ovo je za nas Romanticare pravi melem. Predivno mesto za kraci dnevni izlet . A i u kulturno–istoriskom pogledu je jako interesantan, moze puno da se nauci o istoriji i kulturi jednog Naroda. Iako sam nekoliko puta bila da posetim taj Manastir opet bih isla.

Ostavi svoj komentar

You must be logged in to post a comment.